Porsche 911

 Türkiyedeki otomobil vergilendirmeleri yüzünden çoğumuzun sadece hayali olan Porsche 911,daha önceki yazımızda bahsettiğimiz ilk hibrit araçın mucidi Ferdinand Porsche’un oğlu  Ferdinand Alexander Porsche tarafından tasarlanmış yüksek performanslı spor otomobil serisidir.

 Üretimine hala devam edilen Porsche 911 serisi,üretimine başlandığı 1963 yılından itibaren kasa olarak çok farklı değişikliklere uğramasa da dayanıklılık ve teknoloji olarak sürekli bir gelişim
"1963 Porsche 911"
içerisinde olmuştur.

 İlk modelden itibaren serinin tüm modelleri arkadan itişli ve arkadan motorludur(bakınız.Wolkwagen Bettle).(1989’dan itibaren dört çeker modelleri de yapılmıştır.
 Ayrıca seri,üretildiği itibaren katıldığı tüm ralli yarışlarında büyük başarılar elde etmiş,günümüzde bile hala tüm zamanların en iyi spor otomobili olarak nitelendirilmektedir.

 İlk Porsche 911, ilk Porsche modeli ve Volkswagen Beettle'ın daha sportif hali olan 356 serisinin yerine; daha büyük, konforlu ve güçlü bir araç koymak amacıyla tasarlanmıştır.
 Aslında ilk olarak Porsche 901 olarak tanıtılmıştır,lakin Peugeot’un ortasında 0 bulunan modellerin
kendi kullanımında olduğunu belirtmesi ,modelin isminin 911 olarak değişmesine sebep olmuştur.İlk
"Porsche 356"
911 modelleri,hava soğutmalı,6 silindirli 1991cc hacminde boksör motorlara sahipti(Yapısı Porsche 356’dan daha dayanıklı,büyük ve seriydi),ayrıca araçta Amerikan tipi MacPherson Süspansiyon Sistemi kullanılması,aracın virajlardan daha yumuşak bir şekilde dönmesini,olası kazalara sebebiyet vermesini engellemiştir.

  Araç dört kişilik dizayn edilse de,arka koltuklardaki baş ve diz mesafesi dört kişilik yolculuklar için uygun değildi ki zaten böylesi bir spor otomobil için çok normal bir durum…ne kadar az ağırlık alan o kadar hız.

  1966 yılında modelin daha güçlendirilmiş hali,911S tanıtıldı.Bu araçta Solex karbüratörleri iki adet üç boğazlı Weber 40 IDA ile değiştirildi ve daha yüksek hızlarda daha tepkili bir araç ortaya çıktı,motor hacmi değişmedi ama beygir yaklaşık iki katı arttırıldı.Bu sayede 11 saniyede 0’dan 100’e çıkma oranı 7,9 saniyeye kadar düştü(Aracın son hızı 225 km/h)

 1967’de 911’in ilk targa modeller tanıtıldı,yani araçlara çıkarılabilir tavan paneli ve plastik arka
"1967 Porsche 911 Targa"
pencere(1968 den itibaren sabit cam seçeneği eklendi) özellikleri eklendi.Bu araçlar,Amerikada Cabriolet otomobillerin yasaklandığı dönemlerde büyük sükse yarattı.

 911 Carrera RS 2.7 modeli,ismini şimdi bile anımsayabilirsiniz,70’li yıllara geldiğimizde standar 911S(en üst seviye 911)’e göre arttırılmış motor hacmi,beygir gücü ve sertleştirilmiş süspansüyonlarıyla hala bile en hızlı araçlar sınıfındadır(0-100 km/h’ı 5,5 saniyede tamamlıyor),ağırlığı düşürmek amacıyla galvaniz çelikten üretilmiştir.
  Sonraki dönemlerde bahsedebileceğimiz mükemmel bir modeli olmadığı için direkt olarak su soğutmalı döneme,yani  1998 yılından sonrasına devam ediyorum.

"911 Carrera RS 2.7"

 34 yıllık hava soğutmalı motorların yerini su soğutmalı yeni motorlara bırakması,o dönem 996 olarak anılan 911 lerin dış görünümünde büyük değişikliğe gidilmesine sebep olmuş,ama eleştirmenler tarafından olumsuz eleştirilmiştir.(Tasarımın daha ucuz bir model olan Boxster’a benzetilmesi)

 Carrera 2 ve Carrera 4(Bunlar 300 beygir) isimleriyle tanıtılan ilk modellere 1998 yılında GT3(360 beygir)  de eklendi.2004 yılında 996 serisi yerini 997 ye bıraksa da 2000 yılında piyasada çıkan GT2’ler(462 Beygir) 2006 yılına kadar piyasada kaldı.

"Porsche 996"
 996’nın yerini alan 997,2004 yılında tanıtıldı.Dış tasarım olarak çok büyük değişikliklere gidilmese de sürtünme katsayısı azaltılmış,993 modelinin detaylarıyla şekillendirilmiştir.Ayrıca Carrera 4 ve Carrera 4S'in sırasıyla Carrera ve Carrera S ile aynı motorları taşımaktadır. Dört tekerden çekişli modellerin arka kısımları geniş tabanlı lastikleri sebebiyle 50.8mm daha geniştir. Dört tekerden çekiş sistemi, gerektiğinde motor gücünün %5'i ile %40'ı arasında bir gücü ön
tekerlere iletmektedir.

  Turbo modeli 0–96 km/saat hızlanmasını 3.3 saniye civarında yapabilmiştir. Carrera S modeli aynı hızlanmayı 3.9 saniyede tamamlamış, son hız olarak 300 km/saate ulaşmıştır. Baz model olan Carrera 0-96 ivmelenmeyi 4.4 saniyede tamamlayıp 285 km/saat hıza ulaşmıştır.

Yorumlar