Türkiyedeki otomobil
vergilendirmeleri yüzünden çoğumuzun sadece hayali olan Porsche 911,daha önceki
yazımızda bahsettiğimiz ilk hibrit araçın mucidi Ferdinand Porsche’un oğlu Ferdinand Alexander Porsche tarafından
tasarlanmış yüksek performanslı spor otomobil serisidir.
Üretimine hala devam
edilen Porsche 911 serisi,üretimine başlandığı 1963 yılından itibaren kasa
olarak çok farklı değişikliklere uğramasa da dayanıklılık ve teknoloji olarak
sürekli bir gelişim
"1963 Porsche 911" |
İlk modelden itibaren
serinin tüm modelleri arkadan itişli ve arkadan motorludur(bakınız.Wolkwagen
Bettle).(1989’dan itibaren dört çeker modelleri de yapılmıştır.
Ayrıca
seri,üretildiği itibaren katıldığı tüm ralli yarışlarında büyük başarılar elde
etmiş,günümüzde bile hala tüm zamanların en iyi spor otomobili olarak nitelendirilmektedir.
İlk Porsche 911, ilk
Porsche modeli ve Volkswagen Beettle'ın daha sportif hali olan 356 serisinin
yerine; daha büyük, konforlu ve güçlü bir araç koymak amacıyla tasarlanmıştır.
Aslında ilk olarak
Porsche 901 olarak tanıtılmıştır,lakin Peugeot’un ortasında 0 bulunan
modellerin
"Porsche 356" |
Araç dört kişilik dizayn edilse de,arka
koltuklardaki baş ve diz mesafesi dört kişilik yolculuklar için uygun değildi
ki zaten böylesi bir spor otomobil için çok normal bir durum…ne kadar az
ağırlık alan o kadar hız.
1966 yılında modelin daha güçlendirilmiş
hali,911S tanıtıldı.Bu araçta Solex karbüratörleri iki adet üç boğazlı Weber 40
IDA ile değiştirildi ve daha yüksek hızlarda daha tepkili bir araç ortaya
çıktı,motor hacmi değişmedi ama beygir yaklaşık iki katı arttırıldı.Bu sayede 11
saniyede 0’dan 100’e çıkma oranı 7,9 saniyeye kadar düştü(Aracın son hızı 225
km/h)
1967’de 911’in ilk targa modeller tanıtıldı,yani araçlara
çıkarılabilir tavan paneli ve plastik arka
"1967 Porsche 911 Targa" |
911 Carrera RS 2.7
modeli,ismini şimdi bile anımsayabilirsiniz,70’li yıllara geldiğimizde standar
911S(en üst seviye 911)’e göre arttırılmış motor hacmi,beygir gücü ve sertleştirilmiş
süspansüyonlarıyla hala bile en hızlı araçlar sınıfındadır(0-100 km/h’ı 5,5
saniyede tamamlıyor),ağırlığı düşürmek amacıyla galvaniz çelikten üretilmiştir.
Sonraki dönemlerde
bahsedebileceğimiz mükemmel bir modeli olmadığı için direkt olarak su soğutmalı
döneme,yani 1998 yılından sonrasına
devam ediyorum.
"911 Carrera RS 2.7" |
34 yıllık hava
soğutmalı motorların yerini su soğutmalı yeni motorlara bırakması,o dönem 996 olarak
anılan 911 lerin dış görünümünde büyük değişikliğe gidilmesine sebep olmuş,ama
eleştirmenler tarafından olumsuz eleştirilmiştir.(Tasarımın daha ucuz bir model
olan Boxster’a benzetilmesi)
Carrera 2 ve Carrera
4(Bunlar 300 beygir) isimleriyle tanıtılan ilk modellere 1998 yılında GT3(360
beygir) de eklendi.2004 yılında 996 serisi
yerini 997 ye bıraksa da 2000 yılında piyasada çıkan GT2’ler(462 Beygir) 2006
yılına kadar piyasada kaldı.
"Porsche 996" |
996’nın yerini alan
997,2004 yılında tanıtıldı.Dış tasarım olarak çok büyük değişikliklere
gidilmese de sürtünme katsayısı azaltılmış,993 modelinin detaylarıyla
şekillendirilmiştir.Ayrıca Carrera 4 ve Carrera 4S'in sırasıyla Carrera ve
Carrera S ile aynı motorları taşımaktadır. Dört tekerden çekişli modellerin
arka kısımları geniş tabanlı lastikleri sebebiyle 50.8mm daha geniştir. Dört
tekerden çekiş sistemi, gerektiğinde motor gücünün %5'i ile %40'ı arasında bir
gücü ön
tekerlere iletmektedir.
Turbo modeli 0–96 km/saat hızlanmasını 3.3
saniye civarında yapabilmiştir. Carrera S modeli aynı hızlanmayı 3.9 saniyede
tamamlamış, son hız olarak 300 km/saate ulaşmıştır. Baz model olan Carrera 0-96
ivmelenmeyi 4.4 saniyede tamamlayıp 285 km/saat hıza ulaşmıştır.
Yorumlar
Yorum Gönder